Fondmetal je značka designových hliníkových kol vyráběná italskou společností Fondmetal S.p.A.

Historie společnosti se píše už od roku 1970, kdy se v malé severoitalské vesnici Palosco zrodila první výrobní linka vlastněná Gabrielem Rumim, otcem současného majitele Stefana Rumiho.

Zpočátku se Fondmetal zabýval výrobou komponent pro automobilový průmysl. Spolupracoval s velikány jako je Fiat, Iveco, OM, Magneti Marelli a Same. Postupem času, a vlivem nemalých investic do nových technogolií, se Fondmetal dopracoval k úplné produktové samostatnosti.

Fondmetal si již řadu let drží pozici lídra v oblasti výroby kol z lehkých slitin.

Fondmetal je značka designových hliníkových kol vyráběná italskou společností Fondmetal S.p.A.

Historie společnosti se píše už od roku 1970, kdy se v malé severoitalské vesnici Palosco zrodila první výrobní linka vlastněná Gabrielem Rumim, otcem současného majitele Stefana Rumiho.

Zpočátku se Fondmetal zabýval výrobou komponent pro automobilový průmysl. Spolupracoval s velikány jako je Fiat, Iveco, OM, Magneti Marelli a Same. Postupem času, a vlivem nemalých investic do nových technogolií, se Fondmetal dopracoval k úplné produktové samostatnosti.

Fondmetal si již řadu let drží pozici lídra v oblasti výroby kol z lehkých slitin.

ECE

homologováno

KBA

homologováno

TÜV

homologováno

IATF 16949

certifikováno

ISO 14001

certifikováno

ISO 9001

certifikováno

Výrobní závody v italském Paloscu se vyznačují vysokou úrovní automatizace pokrývající celý výrobní proces, manipulaci a skladování, recyklace strusky a zbytků.

Tavení a zpracování kovů se provádí v moderních pecích. Odplynění a chemické úpravy probíhají ve zcela automatizovaném závodě, který byl navržen a vyvinut společností FONDMETAL. Odlévání se provádí pomocí ostrůvkových automatů s gravitačními a nízkotlakými systémy ovládanými roboty. Součástí je i pokročilý systém odsávání a filtrování prachu.

Obrábění probíhá na robotizovaných linkách a lakování probíhá v moderních provozech. Jedná se o filtrovaná a tlaková zařízení, kde probíhá operace odmašťování, chemická antikorozní úprava, nanášení a vytvrzování nátěrových hmot. Všechna lakovací zařízení jsou plně automatizovaná. Balení provádí kvalifikovaný personál a kontrola kvality se provádí u každého jednotlivého produktu.

Respekt k životnímu prostředí je vysoce důležitý ve všech fázích výrobního procesu. Hlavním cílem je použití surovin s nízkým dopadem na životní prostředí, úspora energie, používání stabilně skvěle udržovaných provozoven a automatická recyklace strusky a zbytků.

Historie značky

2019

Nové pokročilé vybavení v oddělení lakování nyní umožňuje výroby s nulovým podílem odpadu.

2018

Vybudováno oddělení řezání diamantovou technologií.

2015

Plně automatické kontrolní zařízení pro rentgenové zkoušky a zkoušky těsnosti.

2003

První kolo pro OE partnera vyrobené pomocí nízkotlakého lití.

1999

Vývoj V10 od FONDMETALu, který je používán ve vozech týmu Mindardi.

1997

Akvizice většinového podílu v závodním týmu F1 Minardi.

1995

Zřízeno logistické oddělení.

1993

První výzkumné a vývojové centrum pro závodní automobily s aerodynamickým tunelem v Itálii.

1990

První gravitačně lité kolo pro OE partnera. Sestaven tovární FONDMETAL F1 tým pro účast na mezinárodním šampionátu Formule 1.

1989

Součástí výroby je nyní i strojní obrábění.

1988

První kolo s vložkou pro automotive. Začlenění procesu lakování kol do výroby.

1984

Plná produkce se věnuje gravitačnímu tlakovému lití kol.

1976

Provedeno první gravitační tlakové lití kola pro automotive značky 2R (Ruote Rumi).

1972

Slévání hliníkových dílů pro automotive a průmysl pomocí pískových forem.